Test BMW Z4 sDRIVE 23i (204 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW Z4 sDRIVE 23i (204 KM)

Model BMW Z4 to bardzo znany samochód sportowy w Polsce o ciekawej i dynamicznej sylwetce. Model BMW Z4 w wersji roadster jest dedykowany dla osób którym zależy na ciekawym samochodzie w którym można poczuć wiatr we włosach w upalne dni oraz śmiało jeździć wykorzystując hardtop zimą. Model posiada sztywny dach metalowy szybko dający się schować we wnętrzu ( w około 22 s ) w przeciwieństwie do swoich poprzedników. Model jest bardzo atrakcyjny za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia, tłumiącego nierówności i kochającego serpentyny oraz świetnej skrzyni biegów i dobrego nie wykorzystującego doładowanie silnika sześciocylindrowego u którego dla dynamicznej jazdy trzeba szukać w górnych zakresach obrotów, ale czy nie o to chodzi. Na pochwałę zasługuje także praca dobrze dobranych i o odpowiedniej długości przełożeń skrzyni oraz rewelacyjne hamulce. Model wykorzystuje typowe cechy tego niemieckiego producenta długa maskę, wąski kokpit, silnik z przodu i napęd na tylną oś oraz charakterystyczny łatwy w obsłudze i czytelny kokpit. Model BMW Z4 może dać wiele frajdy swojemu właścicielowi, frajdy typowej dla roadsterów i fanów szybkiej jazdy połączonej z komfortem i świetnym zachowaniem podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Testowany egzemplarz Z4 posiada sprawdzony i solidny 204 konny silnik o dobrych osiągach i akceptowalnym zużyciu paliwa, który bez doładowania nie jest aż tak bardzo spontaniczny, ale za to kierowca bardziej czuje jedność z silnikiem oraz elektroniką i jest świadomy manewrów samochodu. Dobre wyposażenie modelu związane jest z wysoką ceną zakupu ( w salonie model w wersji podstawowej z tym silnikiem to wydatek minimum 155.300 zł ). Test BMW Z4 sDRIVE 23i (204 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,5 s
                       7,5 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 5,0 s   (4 bieg) 4,2 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, 6-cylindrowy.

 

Pojemność [cm3] 2497
Średnica x skok [mm] 82,0×78,8
Stopień sprężania 11,0
Moc [KM/Obr./min] 204/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 250/2750
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 242

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,9/10,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4239
Wysokość [mm] 1291
Szerokość [mm] 1790
Rozstaw osi [mm] 2496
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1511/1559
Średnica zawracania [m] 10,9/10,8
Pojemność bagażnika dach w środku/normalnie [l] 180/310
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1498/237
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg] –/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze wen./ tarcze wen.
Ogumienie 225/45 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Dane fabryczne średnio [l/100 km]
Test średnio [l/100 km] 8,8
Zasięg [km] 620

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59,0 dB (A)
100 km/h 69,0 dB (A)
130 km/h 73,0 dB (A)
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,7
Hamulce gorące [m] 35,2