Test BMW X5 M (555 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW X5 M (555 KM)

Model BMW X5 M to agresywnie wyglądający szybki i prestiżowy SUV. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika biturbo V8 oraz napędu na cztery koła, ale przede wszystkim tego, że model BMW X5 M jest zaprojektowany by być komfortowym, poręcznym środkiem transportu mogącym pomieścić więcej niż dwóch pasażerów zachowując atuty auta super sportowego pomimo wagi znacznie przekraczającej dwie tony. Testowany egzemplarz uzbrojony w silnik 4,4 litra V8 o magicznej mocy 555 KM generujący 680 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na cztery koła za pomocą automatycznej sprawdzonej 6 biegowej skrzyni to prawdziwy pocisk. Prezentowany model BMW X5 to prawdziwe M, model ma wszystkie osławione legendą tego symbolu przywary i świetnie nadaje się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i samochód na prestiżowe spotkanie, słowem na co dzień. Jak przystało na samochód marki BMW X5 M auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały dobrej jakości. Model cechuje świetna ergonomia i łatwość obsługi wraz z doskonałymi właściwościami transportowymi gdzie po złożeniu bagażnika mamy do dyspozycji 1750 l pojemności. Środek jest wykonany perfekcyjnie, w standardzie fotele sportowe, komfortowe są jako opcja płatne dodatkowo. Kokpit jest bardzo ergonomiczny i dość duży. Kierownica w modelu X5 jest pokryta skórą, i wygląda charakterystycznie jak to w każdym BMW. Za sprawą prestiżu marki BMW w wersji M oraz sprawdzonego i solidnie wykonanego modelu, niezłej przestronności i pojemności wnętrza model ma szansę na sukces rynkowy i uznanie wśród bogatych biznesmenów i dyrektorów ceniącym komfort i osiągi. Oczywiście model może odnieść sukces i zostać przebojem jeśli można mówić w takich kategoriach przy samochodzie za bagatela 487.900 złotych uwzględniając kurs euro=4,3682 zł. Warto tu nadmienić, iż model posiada dobre wyposażenie standardowe obejmujące różne zdobycze techniki i nowinki, ale dodatkowo za podparcie lędźwiowe, wentylowane fotele, obsługę bez kluczykową, złącze USB, zestaw głośnomówiący BT czy w końcu nawigację trzeba niestety słono dopłacić. Dodatki szybko podniosą nie małą standardową cenę modelu, można jako opcje domówić wentylowane fotele z przodu (21 301 zł), obsługę bez kluczykową (4973 zł),  zestaw głośnomówiący BT (3868 zł) oraz złącze USB (1507 zł) czy w końcu nawigację za bagatela (12 610 zł). Silnik spontanicznie reaguje na gaz i dzięki dobremu ustawieniu już od 1500 obr. rozwija pełnię momentu obrotowego. Dla fanów mocy i szybkości 555 KM i momentu obrotowego do 680 Nm daje dużo frajdy z jazdy. Ja widać opcje dodatkowe mogą bardzo łatwo zwiększyć niemałą wyjściową cenę za samochód, na pocieszenie zostaje 2 letnia gwarancja mechaniczne, 12 lat gwarancji na perforację oraz 3 lata na lakier. Dla właścicieli BMW X5 M jest też dostępna bardzo ciekawa opcja umożliwiająca przedłużenie gwarancji do 5 lat/120 tys. km pod warunkiem serwisowania w ASO za wpłatę 17 069 zł z pakietem serwisowym na 5 lat obejmującym koszty robocizny i materiałów eksploatacyjnych, okresy między przeglądami są wg. wskazań komputera. Test BMW X5 M (555 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,3 s
                      4,7 s                      16,5 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s    (aut. bieg) — s

BMW X5 M silnik

SILNIK

Silnik benzynowy, V8 biturbo, 32 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 4395
Średnica x skok [mm] 98,0×90,5
Stopień sprężania 9,3
Moc [KM/Obr./min] 555/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 680/1500-5650
Skrzynia biegów 6 biegów, automat.
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 250/275*

* prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie/po odblokowaniu
wymagane odbycie kursu szybkiej jazdy z instruktorem

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 13,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4851
Wysokość [mm] 1764
Szerokość [mm] 1994
Rozstaw osi [mm] 2933
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1660/1672
Średnica zawracania [m] 13,4
Pojemność bagażnika [l] 620/1750
Zbiornik paliwa [l] 85
Masa własna/ładowność [kg] 2305/600
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 3000/750

PODWOZIE

Zawieszenie przód podw. wahacze poprz.
Zawieszenie tył oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył tarcze went. nawiercane/tarcze went. nawiercane
Ogumienie przód i tył w teście i seryjne takie same 275/40 R20/315/35 R20

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/średnie [l/100 km] 19,3/10,8/13,9
Zużycie paliwa testowe średnie [l/100 km] 16,5
Zasięg [km] 515

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59,0 dB
100 km/h 63,0 dB
130 km/h 67,0 dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 73,0/48,0 dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,9
Hamulce gorące [m] 35,6