Test BMW X1 xDrive 2.0D AT (177 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW X1 xDrive 2.0D AT (177 KM)

Model BMW X1 pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku jako ciekawy kompaktowy SUV klasy premium, ze skromną paletą silników. Posiadający napęd 4×4 BMW X1 to oryginalny i wyróżniający się Crossover, a miejscem gdzie najlepiej ma się czuć mają być dziurawe ulice i wysokie krawężniki naszych miast, a gdy trzeba także teren z dala od asfaltu. Auto adresowane jest dla ludzi majętnych i lubiących się wyróżniać i być zauważonym posiadających sportową żyłkę. Producent postarał się by samochodu BMW X1 nie można pomylić z inną marką gdyż model X1 posiada bardzo charakterystyczne dla koncernu BMW elementy, a wymyślnie zaprojektowane części karoserii mogą się podobać. Stylistyka inspirowana jest większymi modelami z serii X, zgodnie z tradycja marki jest tu np. wzdłużnie umieszczony silnik. Nie budzi też zdziwienia charakterystyczny minimalistyczny styl BMW X1 oraz zastąpienie przycisków i pokręteł wielofunkcyjnym sterownikiem systemu made by BMW tj. iDrive. Nadwozie BMW i umieszczony wzdłużnie silnik oraz tylny napęd poprzez system xDrive pozwala do napędu dołączyć koła przednie przez co auto zachowuje się neutralnie i szybko i zwinnie pokonuje zakręty. BMW X1 jest też sportowo sztywnie zawieszony i posiada precyzyjny układ kierowniczy,  auto dobrze spisuje się na naszych drogach i ma świetne właściwości jezdne mogące dostarczyć wiele frajdy na drodze. Wnętrze auta jest przestronne, mogą niż podróżować bardzo wygodnie 4 osoby, a kierowca siedzi nisko prawie jak w aucie osobowym. Testowany egzemplarz posiada silnik diesla zasilany wtryskiem bezpośrednim common rail, 2.0 l który generuje moc 177 KM i który zgodnie z założeniami ma pozwalać na dynamiczne pokonywanie drogi wykorzystując 350 Nm momentu obrotowego i ma być co się udaje oszczędny. Model wykorzystuje automatyczną 6-biegową skrzynię. To ciekawy i dobrze przemyślany model który posiadając wygodne fotele, ładną oryginalną linią i dobre materiały użyte do wykończenia wnętrza, które jest duże i przestronne. Bagażnik ma regularne kształty i wystarczającą wielkość. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2009 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej choć trudno się dziwić spoglądając na cenę ( w wersji podstawowej z tym silnikiem to wydatek od 135.200 zł ), kupując BMW X1 w salonie trzeba się więc cieszyć w miarę świeżym designem auta, oszczędnym silnikiem i właściwościami jezdnymi w zamian za niemałe pieniądze otrzymujemy oryginalny i korzystający ze sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań niemieckiego producenta model o uznanym prestiżu marki BMW oraz tylko 2 letnią gwarancję. Test BMW X1 xDrive 2.0D AT (177 KM) przeprowadzony w 2011 roku.

 

PRZYSPIESZENIE


2,8 s
                       8,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut.) — s   (aut.) — s

 

SILNIK

Silnik diesla z wtryskiem common rail, umieszczony z przodu wzdłuznie, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1995
Średnica x skok [mm] 84,0×90,0
Stopień sprężania 16,0
Moc [KM/Obr./min] 177/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 350/1750
Skrzynia biegów 6 biegów, automat
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 213

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4454
Wysokość [mm] 1545
Szerokość [mm] 1798
Rozstaw osi [mm] 2760
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1500/1529
Średnica zawracania [m] 11,8
Pojemność bagażnika [l] 420/1350
Zbiornik paliwa [l] 61
Masa własna/ładowność [kg] 1585/550
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 2000/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze went.
Ogumienie 225/50 R17 H

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 6,2/trasa 5,4/ miasto 7,7
Średnie testowe [l/100 km] miasto 7,4/ trasa 6,0
Zasięg [km] 910

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59,9 dB (A)
100 km/h 63,9 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 36,9
Hamulce gorące [m] 36,6