Test BMW M5 (560 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW M5 (560 KM)

Model BMW M5 to agresywnie wyglądająca sportowa limuzyna z Monachium i z pewnością jedna z najciekawszych sportowych propozycji jakie pojawiły się w 2011 roku. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika biturbo V8, ale przede wszystkim tego, że model BMW M5 może pomieścić więcej pasażerów niż zwykły samochód sportowy jakim bez wątpienia jest. Uznany prestiż samochodów tego producenta z oznakowaniem w nazwie M działa elektryzująco na wszystkich co choć trochę słyszeli o wspaniałych poprzednikach serii M. Testowany egzemplarz choć uzbrojony w mniejszy silnik od poprzednika starego M5 tj. w miejsce wolnossącego V10 producent wprowadził V8 biturbo 4,4 litra o mocy 560 KM generujący solidne 680 Nm momentu obrotowego przenoszonego na tylne koła za pomocą automatycznej 7 biegowej skrzyni, to prawdziwy dynamit na drodze. Mniej cylindrów w tym konkretnym przypadku oznacza więcej o 53 KM mocy. Za dopłatą można także ściągnąć ogranicznik prędkości i sprawdzić wskazania wyskalowanego do 330 km/h licznika. Fantastyczne osiągi nie przeszkadzają, aby nowe BMW M5 posiadało cechy zwykłej limuzyny z górnej półki nadającej się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i reprezentacyjny bardzo szybki samochód-limuzyna użytkowany na co dzień. Jak przystało na samochód marki BMW ze znaczkiem M auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały wysokiej jakości. Nie tylko silnik może dać dużo frajdy właścicielowi, nowe BMW M5 cieszy także przestronnością wnętrza oraz wygodnymi fotelami. Za sprawą prestiżu marki BMW oraz uznanego znaczka M5 model ma szansę stać się obiektem westchnień zasobnych prezesów i dyrektorów, poszukujących samochodu dla zasobnej głowy rodziny ze sportową żyłką gdyż w wersji podstawowej kosztuje 479.900 zł. Test BMW M5 przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,5 s
                       4,1 s                       12,3 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s    (aut. bieg) — s

 

SILNIK

Silnik benzynowy wzdłużny, V8 biturbo, 32 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 4395
Średnica x skok [mm] 89,0×88,3
Stopień sprężania 10,0
Moc [KM/Obr./min] 560/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 680/1500
Skrzynia biegów 7 biegów, automat.
Napęd tył
Prędkość maksymalna z blokadą/bez blokady [km/h] 250/305

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 12,2

NADWOZIE

Długość [mm] 4910
Wysokość [mm] 1456
Szerokość [mm] 1891
Rozstaw osi [mm] 2964
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1627/1582
Średnica zawracania [m] 12,2
Pojemność bagażnika [l] 520
Zbiornik paliwa [l] 80
Masa własna/ładowność [kg] 1870/540
Masa przyczepy [kg] 2000

PODWOZIE

Zawieszenie przód wielowahaczowe
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./tarcze went.
Ogumienie przód/tył 265/40 R19 / 295/35 R19

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnio testowe [l/100 km] 16,3
Zużycie paliwa fabryczne [l/100 km] trasa 7,6/ miasto 14,0/mieszany 9,9
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 58,0 dB
100 km/h 65,0 dB
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,6
Hamulce gorące [m] 34,0