Test BMW 640d Gran Coupe (313 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW 640d Gran Coupe (313 KM)

Model BMW 640D Gran Coupe to agresywnie wyglądający szybki i niezwykle prestiżowy samochód udający jednocześnie samochód sportowy i limuzynę. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika oraz oryginalnej nazwy i projektu samego auta, ale przede wszystkim tego, że model BMW 640 Gran Coupe jest zaprojektowany by być komfortowym środkiem transportu mogącym pomieścić więcej niż dwóch pasażerów zachowując atuty sportowego samochodu coupe pomimo niemałej wagi i znacznych rozmiarów. Model zwraca uwagę swoją sylwetką na ulicy i z pewnością może się podobać. Testowany egzemplarz uzbrojony w doskonały i bardzo oszczędny silnik ze stajni BMW tj. 3,0 litrowy diesel z dwoma sprężarkami o niezłej mocy 313 KM generujący, aż 630 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na tylne koła za pomocą automatycznej 8 biegowej skrzyni to prawdziwy dynamit na drodze. Silnik spontanicznie reaguje na gaz i dzięki dobremu ustawieniu już od niskich obrotów chętnie przyspiesza wykorzystując spory moment obrotowy, dając przy tym dużo frajdy z jazdy. Prezentowany model to nietypowe Coupe bo dedykowane dla 4 a nawet teoretycznie 5 osób bo środkowy pasażer nie ma komfortu siedząc okrakiem na wyprofilowanej kanapie tylnej. Auto świetnie nadaje się do jazdy przez cały rok i na co dzień zarówno jako samochód na wakacje jak i samochód na prestiżowe spotkanie prawie jak limuzyna. Jak przystało na wyższy model marki BMW 640D Gran Coupe auto ma dobre właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały dobrej jakości. Siedzenia w BMW 640d GC mają ogromny zakres regulacji a pozycja za kierownicą jest więcej niż bardzo dobra. Model cechuje świetna ergonomia i łatwość obsługi idąca w parze z jakością wykonania. Choć wykończenie skórą dostępne za 41 195 zł w pakiecie Individual uważamy za przesadnie drogie. Natomiast system multimedialny oraz system audio Bang&Olufsen z wysuwanymi głośnikami prezentują się świetnie. Do wyboru mamy pięć trybów pracy napędu w tym sport+ wraz z doskonałymi właściwościami transportowymi oraz łatwymi do ustawienia i logicznie wybieranymi ustawieniami charakterystyki pracy.  Do dyspozycji mamy też 460 l bagażnik, który po złożeniu można powiększyć do 1265 l pojemności. Warte podkreślenia są : seryjnie składana i dzielona kanapa oraz wygodny rękaw do przewozu nart. Środek auta jest wykonany perfekcyjnie, kokpit jest bardzo ergonomiczny i typowy dla marki BMW z pokrętłem i przyciskami iDrive do sterowania. Obsługa nawet najbardziej zaawansowanych nastawień jest logiczna i krótkim zapoznaniu się nie sprawia trudności. Kierownica w modelu jest pokryta skórą, i wygląda charakterystycznie jak to w każdym BMW. Za sprawą prestiżu marki BMW, ciekawej stylistyki oraz rozmiaru plasującego model BMW 640D GC pomiędzy wersją BMW 5 i wersją BMW 7 oraz sprawdzonego i solidnie wykonanego o niezłej przestronności i pojemności wnętrza modelu ma on szansę na sukces rynkowy i uznanie wśród bogatych biznesmenów, dyrektorów i menadżerów ceniącym komfort i osiągi. Model może odnieść sukces i zostać przebojem, choć kosztuje niemało bo bagatela w wersji podstawowej BMW 640D Gran Coupe kosztuje od 385.500 złotych. Warto tu nadmienić, iż model posiada bardzo dobre wyposażenie standardowe obejmujące różne zdobycze techniki i nowinki, ale dodatkowo za system nawigacji satelitarnej, system domykania drzwi, asystenta jazdy nocnej, klimatyzację 4 strefową, wyświetlacz head-up, układ aktywnego zawieszenia, system audio Bang & Olufsen lakier metalik czy większe 18 lub 19 calowe felgi trzeba niestety słono dopłacić. Dodatki szybko podniosą nie małą standardową cenę modelu, ale pozwalają doposażyć go według życzenia i upodobań nabywcy. Ja widać opcje dodatkowe mogą bardzo łatwo zwiększyć niemałą wyjściową cenę za samochód, na pocieszenie zostaje 5 letnia gwarancja mechaniczna/100.000 km (seryjny pakiet serwisowy) i przeglądy wg. wskazań komputera oraz gwarancja 3 lata na lakier i 12 lat na perforację. Test BMW 640D Gran Coupe (313 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,2 s
                      5,6 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. ) — s   (aut. ) — s

 

SILNIK

Silnik diesla biturbo, w układzie wzdłużnym 24 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 2993
Średnica x skok [mm] 84,0×90,0
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 313/4400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 630/1500
Skrzynia biegów 8 biegów, automat.
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 250

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,9

NADWOZIE

Długość [mm] 5007
Wysokość [mm] 1392
Szerokość [mm] 1894
Rozstaw osi [mm] 2698
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1600/1665
Średnica zawracania [m] 11,9
Pojemność bagażnika [l] 460/1265
Zbiornik paliwa [l] 70
Masa własna/ładowność [kg] 1790/570
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] –/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód wielowahaczowe
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./tarcze went.
Ogumienie przód i tył 225/55 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/średnie [l/100 km] 6,8/4,8/5,5
Zużycie paliwa testowe miasto/trasa [l/100 km] 7,9/6,4
Zasięg [km] 979

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,0 dB
100 km/h 64,2 dB
130 km/h  —   dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju –/– dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 36,7
Hamulce gorące [m] 36,6