Test BMW 523i (170 KM)

DANE TECHNICZNE BMW 523i (170 KM)
Model BMW 523i to rasowa i solidna limuzyna. Testowany egzemplarz z silnikiem 2.5 o mocy 170 KM pozwala na swobodne przemieszczanie się. Model popularny reprezentujący typowo niemiecki konserwatywny styl. Auto często spotykane na rynku wtórnym. Test BMW 523i (170 KM) przeprowadzony w 1998 roku.
PRZYSPIESZENIE

3,1 s 9,3 s 14,7 s
ELASTYCZNOŚĆ

(5 bieg) 14,6 s (4 bieg) 11,3 s
SILNIK
Silnik benzynowy, rzędowy, sześciocylindrowy, umieszczony z przodu wzdłużnie, DOHC , 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk paliwa.
Pojemność [cm3] |
2494 |
Średnica x skok [mm] |
75,0×84,0 |
Stopień sprężania |
10,5 |
Moc [kW/KM/Obr./min] |
125/170/5500 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] |
245/3950 |
Skrzynia biegów |
5 biegów, manualna |
Napęd |
przód |
Prędkość maksymalna [km/h] |
228 |
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m] |
11,3 |
NADWOZIE
Długość [mm] |
4775 |
Wysokość [mm] |
1416 |
Szerokość [mm] |
1800 |
Rozstaw osi [mm] |
2830 |
Rozstaw kół przód/tył [mm] |
— |
Średnica zawracania [m] |
11,3 |
Pojemność bagażnika [l] |
460 |
Zbiornik paliwa [l] |
70 |
Masa własna/ładowność [kg] |
1560/395 |
Masa przyczepy z hamulcem [kg] |
1800 |
PODWOZIE
Zawieszenie przód |
niezależne |
Zawieszenie tył |
niezależne |
Hamulce przód/tył |
tarcze went. / tarcze |
Ogumienie |
205/65 R 15 V |
SPALANIE
Minimalne [l/100 km] |
— |
Maksymalne [l/100 km] |
— |
Średnie [l/100 km] |
10,8 |
Zasięg [km] |
650 |
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h ( 3 bieg) |
57 dB (A) |
100 km/h ( 4 bieg ) |
62 dB (A) |
130 km/h ( 5 bieg ) |
66 dB (A) |
Hałas na zewnątrz |
74 dB (A) |
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m] |
39,4 |
Hamulce zimne [m] |
— |
Hamulce gorące [m] |
— |