Test BMW 1 M Coupe 3.0 (340 KM)

DANE TECHNICZNE Test BMW 1 M Coupe 3.0 (340 KM)

Model BMW serii 1 to najmniejsze BMW koncernu. BMW 1 M coupe ma sylwetkę kompaktowego samochodu z klasycznymi proporcjami i długim przodem . Testowany egzemplarz z silnikiem 3.0 turbo o mocy 340 KM to istny dynamit na drodze. Za sprawą prestiżu marki BMW i solidnie przemyślanego i wykonanego projektu BMW 1 M coupe jest świetnym dobrze wyposażonym samochodem o aspiracjach sportowych. Aspiracje wynikają z faktu potężnej mocy drzemiącej w silniku oraz wykorzystaniu wielu podzespołów z prestiżowej i uznanej wersji BMW M3, mowa tu np. o układzie jezdnym.  Nowe BMW serii 1 rewelacyjnie się prowadzi dzięki rewelacyjnemu rozkładowi mas no i silnikowi. Dlatego trafiając na doświadczonego kierowcę BMW potrafi przysporzyć wielu emocji i fantastycznej zabawy, która niestety na mokrej nawierzchni gdzie strumień niutonometrów pokonuje możliwości opon może stać się niebezpieczna. Model posiada też przestronną dla pasażerów z przodu i dobrze wykończoną kabinę ze świetnymi fotelami, z tył jest nieco gorzej. Test Test BMW 1 M Coupe 3.0 (340 KM) przeprowadzony w 2011 roku. Auto kosztuje około 288.000 zł.


PRZYSPIESZENIE


1,9 s
                       4,7 s                       16,6 s

ELASTYCZNOŚĆ



(4/5 bieg) 4,1/4,7 s    (4 bieg) 4,0 s

(6 bieg) 6,5 s   (5 bieg) 4,9 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, 4 zawory na cylinder, napęd z łańcuchem, R6 turbo.

 

Pojemność [cm3] 2979
Średnica x skok [mm] 84,0×89,6
Stopień sprężania 10,2
Moc [KM/Obr./min] 340/5900
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 450(500)*/1500÷4500
* z funkcją overboost
Skrzynia biegów 6 biegów, mechaniczna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 250

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,3/11,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4380
Wysokość [mm] 1420
Szerokość [mm] 1803
Rozstaw osi [mm] 2660
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1541/1541
Średnica zawracania [m] 11,3/11,4
Pojemność bagażnika [l] 370
Zbiornik paliwa [l] 53
Masa własna/ładowność [kg] 1500/400
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./ tarcze went.
Ogumienie 245/35 9Jx19 przód
265/35 10Jx19 tył

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 8,0
Maksymalne [l/100 km] 15,8
Średnie [l/100 km] 12,9
Zasięg [km] 410

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h — dB (A)
100 km/h — dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążony [m] 35,1
Hamulce gorące obciążony [m] 36,1