Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (211 KM)

DANE TECHNICZNE Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (211 KM)

Model Audi TT to bardzo znany samochód sportowy w Polsce. Model Audi TT w wersji roadster jest dedykowany dla osób którym zależy na ciekawym samochodzie na upalne dni. Model posiada miękki materiałowy szybko otwierający się dach ( około 13,3 s). Model jest bardzo atrakcyjny choć zimą raczej niepolecany do jazdy na pewno tutaj lepiej spisują się samochody konkurencji posiadające aluminiowy dach. Podczas szybkiej jazdy materiałowy dach przenosi do wnętrza hałas i szum wiatru. Testowany egzemplarz Audi TT posiada sprawdzony i solidny silnika o dobrych osiągach i oszczędnym zużyciu paliwa. Turbodoładowany 211 konny silnik żwawo i ochoczo przyspiesza zapewniając dużo frajdy i radości typowej dla roadstera, bardzo dobra jest też elastyczność tej jednostki. Gdy wykorzystamy tryb sportowy utwardzający zawieszenie i powodujący, że pedał gazu jest jeszcze bardziej agresywny jest jeszcze lepiej, warto też pokusić się o dopłatę za zmianę w skrzyni biegów czyli kupić tzw. krótki skok dźwigni skrzyni biegów. Samochód łatwo się prowadzi, dynamicznie przyspiesza i zapewnia dużą dozę adrenaliny i radości choć na ciasnych łukach kierujący musi energicznie kręcić kółkiem bo samochód z radością pędzi do przodu a wahania momentu obrotowego mogą szarpać kierownicą podczas zmiany toru jazdy przy zawahaniu kierowcy czy lekkim odpuszczeniu gazu. Wnętrze, użyte materiały i ich spasowanie bardzo dobre do czego zresztą niemiecki producent zdążył już nas przyzwyczaić, podobnie ergonomia i obsługa. Nowe TT posiada twardo zestrojone zawieszenie i niezłą pojemność bagażnik w tej klasie zachęcającą do podróży. Wraz z niemałą ceną zakupu dostajemy samochód dobrze wyposażony choć zawsze znajda się elementy za które trzeba będzie dopłacić ( nowe TT roadster w wersji podstawowej z tym silnikiem w salonie kosztuje minimum 155.300 zł ) w zamian otrzymujemy 2 lata gwarancji mechanicznej 12 lat perforacyjnej i jeden z kultowych samochodów sportowych w wersji cabrio. Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (211 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,0 s
                       7,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 4,4 s   (4 bieg) 3,0 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy z turbiną umieszczony z przodu, wtrysk wielopunktowy, 4 zawory na cylinder, 4-cylindrowy.

 

Pojemność [cm3] 1984
Średnica x skok [mm] 82,5×92,8
Stopień sprężania 9,5
Moc [KM/Obr./min] 211/4300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 350/1600
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 242

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,9/10,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4198
Wysokość [mm] 1358
Szerokość [mm] 1842
Rozstaw osi [mm] 2468
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1562/1548
Średnica zawracania [m] 10,9/10,9
Pojemność bagażnika [l] 250
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1382/233
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg] –/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny
Zawieszenie tył oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył tarcze wen./ tarcze
Ogumienie 245/45 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Dane fabryczne średnio [l/100 km] 6,7
Test średnio [l/100 km] 8,5
Zasięg [km] 650

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,0 dB (A)
100 km/h 70,0 dB (A)
130 km/h 75,0 dB (A)
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 36,2
Hamulce gorące [m] 36,1