Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM)

DANE TECHNICZNE Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM)

Model Audi Q3 to nowość 2011 roku ciekawy kompaktowy samochód łączący ze sobą cechy SUV-a i hatchback-a. Posiadający napęd quattro na 4 koła to wyraźna sugestia, że auto to oryginalny i wyróżniający się Crossover, inny od reszty a miejscem gdzie najlepiej ma się czuć mają być dziurawe ulice i wysokie krawężniki naszych miast, a gdy trzeba także teren z dala od asfaltu. Auto adresowane jest dla ludzi majętnych i lubiących się wyróżniać i co najważniejsze w każdym wieku. Aktywne sigle zrealizują marzenia, rodziny znajdą wystarczającą przestrzeń, a ludzie starsi będą zadowoleni z łatwego dostępu do wnętrza i wysokich foteli. Samochodu Audi Q3 nie można pomylić z inną marką gdyż model Audi Q3 posiada bardzo charakterystyczne dla koncernu Audi elementy, wymyślnie zaprojektowane części karoserii mogą się podobać a stylistyka inspirowana jest większymi modelami z serii Q. Nadwozie wykonane jest częściowo z aluminium, model Q3 jest dość sportowo sztywnie zawieszony i posiada precyzyjny układ kierowniczy, jednak auto jest dość wysokie więc na zakrętach sporo się przechyla. Podwyższona pozycja za kierownicą poprawia widoczność kierowcy wokół auta. Autem mogą podróżować wygodnie 4 osoby. Testowany egzemplarz posiada mocniejszy z palety silnik diesla zasilany wtryskiem bezpośrednim common rail, 2.0 l który generuje moc 177 KM i który zgodnie z założeniami ma pozwalać na dynamiczne pokonywanie drogi i jest przy tym oszczędny. Model wykorzystuje świetną skrzynię 7-stopniowy dwusprzęgłowy automatyczny S tronic. To ciekawy i dobrze przemyślany model który posiadając wygodne fotele, ładną oryginalną linią i świetne materiały użyte do wykończenia wnętrza wyglądające ekskluzywnie jednak miejsca w środku nie ma za dużo, szczególnie z tył, w końcu to nie Q5. Bagażnik ma regularne kształty i wystarczającą wielkość. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej choć trudno się dziwić spoglądając na cenę ( w wersji podstawowej z tym silnikiem to wydatek od 148.540 zł ), kupując Audi Q3 w salonie trzeba się więc cieszyć nowym świeżym designem auta i oszczędnym silnikiem w zamian za niemałe pieniądze otrzymujemy oryginalny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań niemieckiego producenta model o uznanym prestiżu marki Audi oraz tylko 2 letnią gwarancję. Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM) przeprowadzony w 2011 roku.

PRZYSPIESZENIE


3,0 s
                       7,2 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut.) — s   (aut.) — s

 

SILNIK

Silnik diesla z turbosprężarką i systemem common rail, w układzie rzędowym, umieszczony z przodu poprzecznie, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1968
Średnica x skok [mm] 81,0×95,5
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 177/4200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 380/1750-2500
Skrzynia biegów 7 biegów, automat dwu sprzęgłowy
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 212

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4385
Wysokość [mm] 1590
Szerokość [mm] 1831
Rozstaw osi [mm] 2600
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1571/1575
Średnica zawracania [m] 11,8
Pojemność bagażnika [l] 460/1365
Zbiornik paliwa [l] 64
Masa własna/ładowność [kg] 1585/600
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 2000/750

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 215/65 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 5,9/trasa 5,3/ miasto 7,0
Średnie testowe [l/100 km] miasto 7,6/ trasa 6,2
Zasięg [km] 928

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 53 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,3
Hamulce gorące [m] 36,8