Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM)
DANE TECHNICZNE Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM)
Model Audi Q3 to nowość 2011 roku ciekawy kompaktowy samochód łączący ze sobą cechy SUV-a i hatchback-a. Posiadający napęd quattro na 4 koła to wyraźna sugestia, że auto to oryginalny i wyróżniający się Crossover, inny od reszty a miejscem gdzie najlepiej ma się czuć mają być dziurawe ulice i wysokie krawężniki naszych miast, a gdy trzeba także teren z dala od asfaltu. Auto adresowane jest dla ludzi majętnych i lubiących się wyróżniać i co najważniejsze w każdym wieku. Aktywne sigle zrealizują marzenia, rodziny znajdą wystarczającą przestrzeń, a ludzie starsi będą zadowoleni z łatwego dostępu do wnętrza i wysokich foteli. Samochodu Audi Q3 nie można pomylić z inną marką gdyż model Audi Q3 posiada bardzo charakterystyczne dla koncernu Audi elementy, wymyślnie zaprojektowane części karoserii mogą się podobać a stylistyka inspirowana jest większymi modelami z serii Q. Nadwozie wykonane jest częściowo z aluminium, model Q3 jest dość sportowo sztywnie zawieszony i posiada precyzyjny układ kierowniczy, jednak auto jest dość wysokie więc na zakrętach sporo się przechyla. Podwyższona pozycja za kierownicą poprawia widoczność kierowcy wokół auta. Autem mogą podróżować wygodnie 4 osoby. Testowany egzemplarz posiada mocniejszy z palety silnik diesla zasilany wtryskiem bezpośrednim common rail, 2.0 l który generuje moc 177 KM i który zgodnie z założeniami ma pozwalać na dynamiczne pokonywanie drogi i jest przy tym oszczędny. Model wykorzystuje świetną skrzynię 7-stopniowy dwusprzęgłowy automatyczny S tronic. To ciekawy i dobrze przemyślany model który posiadając wygodne fotele, ładną oryginalną linią i świetne materiały użyte do wykończenia wnętrza wyglądające ekskluzywnie jednak miejsca w środku nie ma za dużo, szczególnie z tył, w końcu to nie Q5. Bagażnik ma regularne kształty i wystarczającą wielkość. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej choć trudno się dziwić spoglądając na cenę ( w wersji podstawowej z tym silnikiem to wydatek od 148.540 zł ), kupując Audi Q3 w salonie trzeba się więc cieszyć nowym świeżym designem auta i oszczędnym silnikiem w zamian za niemałe pieniądze otrzymujemy oryginalny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań niemieckiego producenta model o uznanym prestiżu marki Audi oraz tylko 2 letnią gwarancję. Test Audi Q3 2.0 TDI Quattro S tronic (177 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
3,0 s7,2 s — s
ELASTYCZNOŚĆ
(aut.) — s (aut.) — s
SILNIK
Silnik diesla z turbosprężarką i systemem common rail, w układzie rzędowym, umieszczony z przodu poprzecznie, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy.
Pojemność [cm3]
1968
Średnica x skok [mm]
81,0×95,5
Stopień sprężania
16,5
Moc [KM/Obr./min]
177/4200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
380/1750-2500
Skrzynia biegów
7 biegów, automat dwu sprzęgłowy
Napęd
4×4
Prędkość maksymalna [km/h]
212
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
11,8
NADWOZIE
Długość [mm]
4385
Wysokość [mm]
1590
Szerokość [mm]
1831
Rozstaw osi [mm]
2600
Rozstaw kół przód/tył [mm]
1571/1575
Średnica zawracania [m]
11,8
Pojemność bagażnika [l]
460/1365
Zbiornik paliwa [l]
64
Masa własna/ładowność [kg]
1585/600
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg]
2000/750
PODWOZIE
Zawieszenie przód
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Hamulce przód/tył
tarcze went. / tarcze
Ogumienie
215/65 R16
SPALANIE
Minimalne [l/100 km]
—
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km]
średnie 5,9/trasa 5,3/ miasto 7,0
Średnie testowe [l/100 km]
miasto 7,6/ trasa 6,2
Zasięg [km]
928
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
53 dB (A)
100 km/h
67 dB (A)
130 km/h
—
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju
—
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne [m]
37,3
Hamulce gorące [m]
36,8
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej