Test Audi A3 2.0 16 V TDI (140 KM)

DANE TECHNICZNE Audi A3 2.0 16 V TDI (140 KM)
Model Audi A3 to bardzo popularny samochód w Polsce. To ciekawe auto, w swojej drugiej generacji zostało pokazane po raz pierwszy w 2003 roku w Genewie. Za sprawą prestiżu marki Audi, dobrego wykonania i bardzo oszczędnego silnika diesla zdobyło duża popularność w Polsce i jest dziś chętnie kupowany z rynku wtórnego. Audi A3 było pierwszym modele w którym zamontowano silnik 2.0 TDI. Test Audi A3 2.0 16V TDI (140 KM) przeprowadzony w 2004 roku.
PRZYSPIESZENIE

3,4 s 9,6 s 16,6 s
ELASTYCZNOŚĆ

(6 bieg) 11,2 s (4 bieg) 6,4 s
SILNIK
Silnik diesla, 4-cylindrowy, 16 zaworowy, pompowtryskiwacze.
Pojemność [cm3] |
1968 |
Średnica x skok [mm] |
81,0×95,5 |
Stopień sprężania |
18,0 |
Moc [kW/KM/Obr./min] |
103/140/4000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] |
320/1750 |
Skrzynia biegów |
6 biegów, manualna |
Napęd |
przód |
Prędkość maksymalna [km/h] |
207 |
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m] |
10,7/10,5 |
NADWOZIE
Długość [mm] |
4203 |
Wysokość [mm] |
1406 |
Szerokość [mm] |
1765 |
Rozstaw osi [mm] |
2578 |
Rozstaw kół przód/tył [mm] |
1536/1517 |
Średnica zawracania [m] |
10,7/10,5 |
Pojemność bagażnika [l] |
350/1100 |
Zbiornik paliwa [l] |
55 |
Masa własna/ładowność [kg] |
1430/470 |
Masa przyczepy [kg] |
1400 |
PODWOZIE
Zawieszenie przód |
kol. resorujące |
Zawieszenie tył |
wielowahaczowe |
Hamulce przód/tył |
tarcze went. / tarcze |
Ogumienie |
205/55 R 16 W |
SPALANIE
Minimalne [l/100 km] |
5,0 |
Maksymalne [l/100 km] |
9,6 |
Średnie [l/100 km] |
6,7 |
Zasięg [km] |
820 |
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h ( 3 bieg) |
60 dB (A) |
100 km/h ( 4 bieg ) |
67 dB (A) |
130 km/h ( 5 bieg ) |
71 dB (A) |
Hałas na zewnątrz |
— |
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m] |
— |
Hamulce zimne [m] |
38,5 |
Hamulce gorące [m] |
38,6 |