Test Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir (135 KM)

DANE TECHNICZNE Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir (135 KM)

Model Alfa Romeo MiTo to najmniejszy model koncernu Alfa Romeo produkowany od 2008 roku, a z silnikiem 135 KM MultiAir po 2010. Model ma wiele do zaoferowania nie tylko na polu wizualnym, może zachwycić sportowymi właściwościami jezdnymi i typowym dla całej marki temperamentem, ale miękkie zawieszenie i średnio precyzyjny ukłąd kierowniczy psują wizerunek małego sportowego samochodu. Design modelu MiTo jest na przyzwoitym poziomie a samo auto posiada wiele smaczków w postaci masywnych zderzaków, charakterystycznych nadkoli i lamp które z pewnością mogą się podobać słowem to ciekawe, małe, rasowe auto. Każdy kierowca, który miał do czynienia z modelem Alfa Romeo MiTo będzie zadowolony z ciekawego i dobrze zaprojektowanego wnętrza wykorzystującego dobrej jakości materiały i ciekawy projekt, a niewielkie zastrzeżenia można mieć jedynie do spasowania elementów. Jako pierwszy w historii marki Alfa Romeo model segmentu B, Alfa Romeo MiTo cieszy się dość dużą popularnością od początku sprzedaży. Model korzysta z technologii Fiata-a dokładnie Grande Punto.  W samej kabinie pasażerowie mogą podróżować komfortowo i przyjaźnie ale tylko z przodu, gdzie wygospodarowano dla nich dużą ilość miejsca i zaproponowano wygodne fotele. Na tylnej kanapie jest już znacznie gorzej, tym bardziej, że opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głowami podróżujących. Bagażnika w kwestii pojemność można uznać za wystarczającą. Testowany egzemplarz posiada nowoczesny benzynowy silnik 1.4 l który został wyposażony w turbo i który generuje niezłą moc 135 KM. Warto tu podkreślić, że to jeden z udanych i bardzo nowoczesnych silników na rynku który pozwala na bardzo swobodne i dynamiczne przemieszczanie się. Całe zestrojenie silnika i skrzyni zasługują na pochwałę i jest to z pewnością mocny punkt małego włocha. Model MiTo jest typowym małym zgrabnym autem miejskich, jego żywiołem są ulice i zakręty naszych miast gdzie dobrze się go parkuje i wykorzystuje podczas jazdy niewielką masę i świetne osiągi. Kupując MiTo w salonie niestety otrzymujemy samochód który nie jest tani (z silnikiem 1.4 TB MultiAir Mito kosztuje minimum 71.500 zł ) w zamian za niemałą cenę otrzymujemy bardzo charakterystyczny i oryginalny mały miejski usportowiony samochód. Test Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir (135 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,5 s
                       8,8 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 10,8 s   (4 bieg) 7,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy turbo, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 1368
Średnica x skok [mm] 72,0×84,0
Stopień sprężania 10,8
Moc [KM/Obr./min] 135/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 180(206)/4250
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 207

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4063
Wysokość [mm] 1446
Szerokość [mm] 1720
Rozstaw osi [mm] 2511
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1483/1475
Średnica zawracania [m] 11,0
Pojemność bagażnika [l] 270/950
Zbiornik paliwa [l] 45
Masa własna/ładowność [kg] 1135/500
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 500

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 195/55 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 5,6/trasa 4,5/ miasto 7,4
Średnie testowe [l/100 km] miasto 10,3/trasa 7,3
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 62,0 dB (A)
100 km/h 70,0 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju — dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 40,5
Hamulce gorące [m] 39,9