Porsche Boxster (986)

Porsche to producent znany i ceniony na całym świecie. Porsche Boxster to model jak mawiają złośliwi dla osób, które nie stać na prawdziwe porsche czyli model Porsche 911. Cóż chyba najtańsze w ofercie Porsche powinno zostać jednak lepiej ocenione, i z pewnością niesłusznie porównywane z 911, gdyż to rasowy sportowy samochód za dużo niższe pieniądze, a  na dodatek wymarzony model do podróży pod gołym niebem. Jak każdy model tego uznanego niemieckiego producenta jest bardzo solidnie wykonany i zaawansowany technicznie pomimo, że produkowany od października 1996 roku. Boxster gwarantuje swojemu użytkownikowi dopływ adrenaliny podczas jazdy, dobre osiągi i fantastyczne właściwości jezdne oraz prestiż marki. Porsche Boxster to kabriolet bardzo trwały i dobrze znoszący ostre sportowe traktowanie, gdy się o niego dba nie sprawia problemów. Do atutów modelu Boxster  z pewnością można zaliczyć wspominane wcześniej świetne właściwości jezdne, solidność konstrukcji i zadowalające nawet dziś osiągi. Boxster posiada centralnie umieszczony silnik typu bokser, który podczas debiutu w 1996 roku miał pojemność 2,5 l i dysponował mocą 204 KM. Lepszym wyborem są jednostki wprowadzone po 1999 roku o pojemnościach 2,7 która to jednostka zastąpiła wysłużony motor 2,5 l oraz 3,2 litra montowaną w Boxsterze S, obie jednostki są znacznie dynamiczniejsze spalając przy tym porównywalne do wersji 2,5 l ilości paliwa. Zapewne ciekawi co w legendarnym z trwałości samochodzie Porsche Boxster się psuje ? Otóż w intensywnie eksploatowanych samochodach zdarzają się awarie zawieszenia tj. zużywają się sworznie wahaczy i łączniki stabilizatorów oraz łożyska kół, czasem mają miejsce wycieki z przekładni kierowniczej. W niskich temperaturach hałasuje brezentowy dach i matowieją mu tylne szyby wykonane z tworzywa sztucznego, które z czasem zostało zastąpione przez szyby szklane. Obecnie model Porsche Boxster można kupić poniżej 40 tys. złotych czy to dobry wybór ?. Odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna. Boxster z pewnością należy do aut które kupuje się sercem i jest to samochód, który trzyma cenę i powoli traci na wartości w związku z opinią o legendarnej bezawaryjności  i uznanym prestiżem Porsche. Z drugiej strony to samochód, który kupuje się dla określonych celów i nie jeździ on wolno, dlatego wśród najtańszych egzemplarzy nie znajdziemy z pewnością zadbanych egzemplarzy gdyż większość to samochody po kolizjach, które miewają przeróżne dolegliwości. Warto dopłacić za model o bezwypadkowej przeszłości, gdyż w przyszłości zaoszczędzimy na drogim serwisie i naprawach oraz wymianach części, które są kosztowne. Sama eksploatacja też jest kosztowna nawet jeśli auto się nie psuje szybko zużywają się klocki i opony a samochód przy sportowym traktowaniu potrafi też sporo spalić. Polecamy zakup samochodu od znanego poprzedniego właściciela najlepiej z udokumentowaną historią serwisową od fana marki i egzemplarz po liftingu.  W stosunku do rywali Boxster może pochwalić się przestronnością i ciekawym w tej klasie podwójnym bagażnikiem tj. 2 x 130 l o sporej 260 l pojemności. Jakość wykończenia znakomita oraz łatwy w obsłudze, niehałasujący i szybko składany i rozkładany dach. Wyśmienite są typowe dla całej rodziny Porsche fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Wszystkie silniki typu bokser wyróżniają się ogromną kulturą pracy a skrzynia 6 biegowa wprowadzona do modelu po 1999 roku jeszcze bardziej polepszyła osiągi tego sportowego bolidu. Na uznanie zasługuje w modelu skuteczny windschott chroniący kierowcę i pasażera przed zawirowaniami powietrza w czasie jazdy z otwartym dachem. Do modelu można tez dokupić sztywny dach do jazdy całosezonowej. Automatyczna skrzynia typu tiptronic trwała to jednak nie polecana bo zmniejszająca bardzo dobre osiągi Porsche Boxstera.

Kalendarium modelu Porsche Boxster (986)
produkowanego w latach 1996-2004

1996 debiut modelu Porsche Boxster oznaczonego jako model (986)
1999 nowe silniki motor 2,7 l zastępuje 2,5 l oraz producent wprowadza model
Boxster S z 3,2 litrowym silnikiem
2002 Porsche przeprowadza  lifting nadwozia oraz wprowadzono mocniejsze silniki
2004 prezentacja następcy modelu Porsche Boxster I generacji oznaczonego jako
(987)

Porsche Boxster

Silniki benzynowe Porsche Boxster (986) dane techniczne

Silnik
charakterystyka
jednostki
Moc[KM] / przy obrotach/minutę Moment obrotowy
[Nm]
Prędkość maksymalna
[km/h]
Przyspieszenie
0-100km/
h [s]
2.5 Boxer 24V 204 / 6000 240/5000 245 (235) 6.9 (7.6)
2.7 Boxer 24V 220 / 6400 260/4750 250 6.6
2.7 Boxer 24V 228 / 6300 260/4700 253 (248) 6.4 (7.3)
3.2 l Boxer S 24V 252 / 6250 305/4500 260 (255) 5.9 (6.5)
3.2 l Boxer S 24V 260 / 6200 310/4600 264 (258) 5.7 (6.4)
3.2 l Boxer S 24V 266 / 6200 310/4600 266 (260) 5.7 (6.4)

() w nawiasach dane dla skrzyni automatycznej Tiptronic

Wymiary i inne dane techniczne Porsche Boxster model (986)

długość      [mm] 4315
wysokość   [mm] 1290
szerokość   [mm] 1780
rozstaw osi [mm] 2415
liczba miejsc          2
bagażnik               2 x 130  l w sumie 260 l
zbiornik paliwa     57 l dla 2.5 l oraz dla modeli 2.7 l i 3.2 l – 64 l

Porsche Boxster Top Gear

2001 Porsche Boxster S

Porsche Boxster S

Porsche Boxster 2.7