Fiat Bravo

Po rynkowej porażce Fiata Stilo włoski producent dołożył ogromnych starań i zabiegów by w przypadku wprowadzonego na rynek w 2007 roku Bravo nie popełnić podobnych błędów. Dziś po 4 latach od debiutu modelu Fiat Bravo śmiało można stwierdzić,  że udało się i Fiat odnotował wielki powrót w klasie bardzo dla niego ważnej. Fiat Bravo II okazuje się autem trwałym i nie sprawia problemów zrywając z poprzednikiem pod każdym względem i stając się autem popularnym i mało awaryjnym. Koncernowi bardzo zależało aby odzyskać udziały w tak ważnym i dochodowym segmencie aut. Po kilku latach od daty premiery można śmiało stwierdzić że powrót się udał i to w wielkim stylu a odzwierciedla to sytuacja w której model sprzedaje się całkiem nieźle i nie zaskakuje swoich użytkowników poważnymi awariami.  Do innych atutów Bravo II z pewnością można zaliczyć oszczędne i dynamiczne silniki, bogate wyposażenie, niezłą pojemność oraz atrakcyjny design. Paleta silników tez jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie coś dla własnych upodobań. Fiat Bravo posiada stosunkowo trwały układ jezdny, i tak jak całe zawieszenie samochód na polskich drogach spisuje się dobrze. Wymiany wymagają jedynie łączniki stabilizatora a w egzemplarzach z początku produkcji i jeżdżących na oponach o niskim profilu tuleje tylnej belki. Model Fiat Bravo produkowany jest od 2007 roku, w 2008 wycofano jednostkę 1.9 l 8v/120 KM a od 2008 roku wprowadzono silnik diesla 2.0 l MultiJet 165 KM, który w początkowej fazie produkcji borykał się z kilkoma usterkami stąd z początku produkcji 2009 pewniejszym wyborym powinny okazać sie sprawdzone silniki diesla o pojemnościach 1.6 i 1.9 l . Dobrze spisują się wszystkie silniki diesla 1.6 l i 1.9 l a także doładowane silniki 1.4 T-Jet. W 2010 roku włoski producent zmodernizował swój kompakt. Zmiany są kosmetyczne, auta poliftingowe można rozpoznać po jasnych odbłyśnikach reflektorów oraz metalizowanej chłodnicy w lepiej wyposażonych wersjach. Model dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback więcej zmian oferuje po face liftingu pod maską, gdyż sprawdzone i chwalone silniki 1.4 T-Jet 150 KM zostały zastąpione najnowszą konstrukcją 1.4 MultiAir wykorzystującą elektrohydrauliczne sterowanie zaworami ssącymi dające oszczędności na zużyciu paliwa, ale przy 10 KM mniej. Model jest bardzo dobrze wyposażony, mamy też kilka odmian wyposażenia. Na koniec warto także wspomnieć o pewnej ważnej rzeczy dla każdego kupującego lub chcącego kupić ten samochód. Otóż oferta na rynku wtórnym jest zadowalająca i polecamy poszukać zadbany egzemplarz pochodzący z polskiego salonu z udokumentowanym przebiegiem i znaną przeszłością i historią serwisową a z pewnością Fiat Bravo będzie dobrym i wdzięcznym wyborem.

Fiat Bravo T-Jet

Fiat Bravo from Cleverson on Vimeo.

KALENDARIUM WYDARZEŃ:

2007 do salonów trafia Bravo II wyposażony w silniki 1.4 90 KM/ 1.4Turbo 120KM/
1.4 Turbo 150KM oraz diesle 1.9 120 KM i 150 KM
2008 z producji Fiat wycofuje jednostkę 1.9 MultiJet o mocy 120 KM
2009 W modelu Bravo debiutuje nowy silnik 2.0 MultiJet o mocy 165 KM
2010 gamę dostępnych silników uzupełnia nowy motor 1.4 MuliAir

 

Silniki benzynowe Fiat Bravo dane techniczne

Silnik
charakterystyka jednostki
Moc [KM] / przy obrotach/minutę Moment obrotowy
[Nm]
Prędkość maksymalna
[km/h]
Przyspieszenie
0-100km/h
[s]
1.4 16V 90 / 5500 128/4500 179 12.5
1.4 T-Jet  16V 120 / 5000 206/2250 197 9.6
1.4 T-Jet  16V 150 / 5500 206(230)*/3000 212 8.5 (8.2)*
1.4 Turbo MultiAir 140 / 5000 230/1750 204 8. 9

* dane dla wersji Bravo Sport wykorzystującej overboost

Silniki diesla Fiat Bravo dane techniczne

Silnik
charakterystyka jednostki
Moc [KM] / przy obrotach/minutę Moment obrotowy
[Nm]
Prędkość maksymalna
[km/h]
Przyspieszenie
0-100km/h
[s]
2.0 MultiJet 165 / 4000 360/1750 215 8.2
1.6 MultiJet 105 / 4000 290/1500 187 11.3
1.6 MultiJet 120 / 4000 300/1500 195 10.3
1.9 MultiJet 120 / 4000 255/2000 194 10.5
1.9 MultiJet 150 / 4000 305/2000 209 9.0

Wymiary i inne dane techniczne Fiata Bravo

długość        [mm] 4336
wysokość    [mm] 1498
szerokość    [mm] 1792
rozstaw osi [mm] 2600
bagażnik              400/1175 l
zbiornik paliwa     58 l

Fiat Bravo 1.9 150 KM test