Akcja przywoławcza VW w Europie

Jak informuje gazeta Rzeczpospolita akcja przywoławcza Volkswagena w Europie po wybuchu skandalu spalinowego w końcu września 2015 roku jest efektem zatwierdzenia sposobu naprawy aut Grupy Volkswagena przez niemiecki regulator rynku motoryzacyjnego KBA. Auta Grupy Volkswagena z silnikami Diesla, w których zamontowane zostało oprogramowanie zaniżające poziom wydzielania szkodliwego tlenku azotu NOX trafią do serwisów w Europie, szacuje się, że jest około 9 milionów takich aut. Decyzja KBA powoli zaczyna łagodzić skutki skandalu motoryzacyjnego a zgodnie z regulacjami unijnymi, jeśli akcja została zatwierdzona przez organ jednego z krajów wspólnoty, jej zasady obowiązują we wszystkich 28 krajach członkowskich. Akcja dotyczy marek Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. W praktyce przedstawiciele VW skontaktują się teraz z właścicielami aut i poinformują ich o możliwych terminach zgłoszenia się do punktów dilerskich, gdzie zostaną wykonane odpowiednie prace, które oczywiście zostaną wykonane bez kosztów.

KBA zapewnia również, że naprawy nie wpłyną niekorzystnie na zużycie paliwa, pracę silnika czy też jego głośność. Auta z silnikami  o pojemności 1,2 i 2 litrów otrzymają nowe oprogramowanie, a jego zamontowanie nie powinno potrwać dłużej niż pół godziny. W przypadku silników 1,6-litrowych niezbędne będzie dodatkowo jeszcze zamontowanie specjalnego filtra wychwytującego szkodliwe cząsteczki.
Tymczasem  w czwartek 15 grudnia, kosztem miliarda dolarów, Niemcy porozumieli się z amerykańskimi władzami w sprawie akcji przywoławczej dla swoich diesli o dużej pojemności. Dzień wcześniej uzgodnione zostały warunki akcji przywoławczej dla ponad 100 tys. aut w Kanadzie, co ma kosztować 1,5 mld euro. W czerwcu 2016 uzgodnione zostały warunki napraw bądź odkupienia aut z mniejszymi silnikami  kosztem 15 mld dolarów. Koszty napraw w Europie nie zostały jeszcze ujawnione.

Dziwi tylko fakt, że skoro po naprawie w serwisie wszystko wróci do normy a parametry techniczne zostaną utrzymane (tj. spalanie, głośność, praca silnika) to dlaczego były one zmieniane, brakuje nam tu troszkę logiki …. gdyż zawsze jest coś kosztem czegoś ….
Z okazji nadchodzących Świąt i Nowego roku życzymy wszystkim zmotoryzowanym w tym użytkownikom i właścicielom samochodów z grupy Volkswagen wszystkiego co dla nich i ich pojazdów najlepsze ….

Tags:

Leave a Reply