Największy i najnowszy SUV Skody czyli Skoda Kodiaq

Jeszcze przedpremierowo lecz już dumnie i coraz intensywniej Skoda prezentuje swój najnowszy model SUV-a. Skoda Kodiaq już dziś kusi kierowców, a my przedstawiamy co ma do zaoferowania, wkrótce szczegółowe testy i dane techniczne tego ciekawego modelu. Skoda jak i inne marki motoryzacyjne podąża za modą i preferencjami użytkowników. Brakowało jej do niedawna w swojej stajni motoryzacyjnej dużego dobrze postrzeganego SUV-a który mógłby stanąć w szranki np. z Hyundaiem Santa Fe czy Nissanem X-trail i być większą alternatywą dla modelu Yeti, właśnie dziś się to zmienia. Podczas najbliższych targów motoryzacyjnych w Paryżu czeski producent zaprezentuje kolejny bardzo ciekawy nowy model, mowa o największym w historii Skody SUV-ie modelu Kodiaq. Model jest o tyle ciekawy ,iż pokazuje podejście marki do stylistyki i ujawnia elementy na których będą się wzorować wszystkie następna SUV-y spod znaku Skody. Jednocześnie cały rynek motoryzacyjny i konkurencja czeka z niecierpliwością na ujawnienie szczegółowych cenników, czyżby zapowiadała się duża niespodzianka cenowa ? Pierwszy duży SUV Skody to jednocześnie pierwsze aż 7 osobowe auto tego producenta. Dostępna będzie też odmiana 5 osobowa a także z napędami 4×4 i 4×2. Kiedy będzie można kupić Kodiaqa, otóż z naszych informacji wynika, iż na polskim rynku model będzie dostępny od lutego 2017 roku, choć najlepiej potwierdzić informacje u lokalnych dealerów. Początkowo będzie on dostępny z silnikami diesla i benzynowymi o mocach od 125 do 190 KM. Szczegółowe dane techniczne modelu Skoda Kodiaq przedstawiamy poniżej.

Skoda Kodiaq – wymiary
Długość [mm] 4697
Szerokość [mm] 1882
Wysokość [mm] 1655
Rozstaw osi [mm] 2791
Rozstaw kół z przodu [mm] 1586
Rozstaw kół z tyłu [mm] 1576
Prześwit [mm] 188
Pojemność bagażnika [l] 650-835/(560-765)**
Pojemnośc bagażnika po złożeniu tylnego siedzenia [l] 2065 (2005)**
Pojemność bagażnika w wersji 7-osobowej [l] 270

**  dane dla wersji 7-osobowej

Musimy jednak poczekać by sprawdzić czy stylistyka, dane techniczne Skody Kodiaq oraz co ważne dla rodzimych kierowców czyli cena wystarczą by skutecznie ich skusić do zakupu.

Dane techniczne modelu Skoda Kodiaq silniki benzynowe *

Skoda Kodiaq – dane techniczne silników benzynowych*
Silnik charakterystyka 1.4 TSI 1.4 TSI
ACT 4×4
1.4 TSI
ACT DSG
1.4 TSI
4×4 DSG
2.0 TSI
4×4 DSG
Pojemność skokowa [cm 3 ] 1395 1395 1395 1395 1984
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Moc [kW / obr./min] 92/
5000-6000
110/
5000-6000
110/
5000-6000
110/
5000-6000
132/
3900-6000
Maksymalny moment obrotowy
[Nm / w przedziale obr./min]
200/
1400-4000
250/
1500-3500
250/
1500-3500
250/
1500-3500
320/
1400-3940
Przekładnia 6M 6M 6A 6A 7A
Prędkość maksymalna [km/h] 190 (189)** 197 198 (197)** 194 (193)** 206 (205)**
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 10.7 (10.9)** 9.8 (9.9)** 9.4 (9.4)** 9.7 (9.9)** 7.8(8.0)**
Średnie zużycie paliwa
[l/100 km]
6.0 6.8 6.1 7.1 7.3
Masa pojazdu gotowego
do drogi [kg]
1527 (1570)** 1615 (1653)** 1551 (1594)** 1625 (1662)** 1707(1744)**

*    nieoficjalne dane
**  dane dla wersji 7-osobowej

Dane techniczne modelu Skoda Kodiaq silniki diesla *

Skoda Kodiaq – dane techniczne silników wysokoprężnych *
Silnik charakterystyka 2.0 TDI
DSG
2.0 TDI
4×4
2.0 TDI
DSG 4×4
2.0 TDI
DSG 4×4
Pojemność skokowa [cm 3 ] 1968 1968 1968 1968
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4 4/4
Moc [kW /obr./min] 110/
3500-4000
110/
3500-4000
110/
3500-4000
140/
3500-4000
Maksymalny moment obrotowy
[Nm / w przedziale obr./min]
340/
1750-3000
340/
1750-3000
340/
1750-3000
400/
1750-3250
Przekładnia 6A 6M 7A 7A
Prędkość maksymalna [km/h] 199 (198)** 196 (195)** 194 (192)** 210 (209)**
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 9.9 (9.8)** 9.6 (9.8)** 10.0 (10.2)** 8.6 (8.8)**
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 5.0 5.3 5.6 5.7
Masa pojazdu gotowego
do drogi [kg]
1677 (1714)** 1714 (1751)** 1752 (1789)** 1761 (1798)**

*    nieoficjalne dane
**  dane dla wersji 7-osobowej

Skoda Kodiaq to potężny samochód, gdyż nowa Skoda mierzy 4,7 metra (dokładnie 4697 mm) co przy np. Yeti (przypomnijmy 4,22 m) robi potężne wrażenie. Nowy Kodiaq jest większy np. od Volkswagena Tiguana o 21 cm. Jednak potężna wielkość to nie jedyne atuty model, to raczej parametr którym zainteresują się osoby poszukujące dużej przestrzeni i przestronności. Warto też wspomnieć, iż przestrzeni sprytnie zaprojektowanej przez inżynierów Skody nie brakuje także w trzecim rzędzie foteli jeśli wybierzemy taką wersję mogą tam podróżować nawet osoby dorosłe a bagażnik ma wówczas 270 litrów a po całkowitym złożeniu siedzeń w Skoda Kodiaq zmieści 2005 l, warto tu do porównania podać, iż w dłuższym Touaregu jest dostępne „tylko” 1642 l. Skoda wykonała kawał dobrej roboty bo samochód nie tylko wygląda bardzo nowocześnie ale porównanie go np. do niemieckich producentów premium nie jest niestosowne bo wykorzystane materiały i nowinki techniczne są na dobrym często porównywalnym poziomie. Materiały wykończeniowe są miękkie, wyglądają dobrze jest tu cała masa fortepianowego lakieru a duży dotykowy wyświetlacz w centralnej konsoli jest efektowny, ma wysoką rozdzielczość co z mapami Google’a robi korzystne wrażenie. Auto udowadnia swoja dojrzałość w każdym detalu oraz pokazuje, iż Skoda kolejny raz zmniejszyła dystans od prestiżowej konkurencji. Świetna ergonomia, dobre wykończenie za dopłatą samochód może być wyposażony w dobrze działający najszybszy standard transmisji danych LTE gdzie system multimedialny staje się hotspotem dla przenośnych urządzeń pasażerów. Skoda nie oszczędza na siedzeniach, są obszerne i ergonomicznie wyprofilowane oraz tak jak wcześniej wspominaliśmy doskonale uzupełniają wygodne przestronne wnętrze. Kupujący może tez zamówić 3 strefowa klimatyzację co w wersji 7 osobowej z trzecim rzędem siedzeń zapewnia komfort wszystkim pasażerom. Model kolejny raz korzysta z platformy MQB i to w jednym z większych jej wymiarów. Kodiaq czerpie ze zdobyczy i nowinek technicznych koncernu, m.in. silnik tak jak w Audi skorzysta z nowatorskiej techniki spalania (cykl Atkinsona-Millera), która znacząco obniża zużycie paliwa. To także pierwsza Skoda, którą można wyposażyć w całkowicie diodowe reflektory. Napęd dostępny w modelu Kodiaq to 4×4 lub napęd na przód, opcjonalny system Driving Mode Select pozwoli kierowcy wybrać jeden z 4 trybów pracy (Normal, Eco, Sport, Individual) a dzięki systemowi DCC (opcja) będzie można regulować charakterystykę zawieszenia na trzy sposoby. Z czasem model ma pojawić się z nowymi silnikami czy w wersji hybrydowej, jednym słowem rynek motoryzacyjny stoi otworem w tym także rynek USA gdzie lubują się w dużym modelach samochodów a jak widać Skoda wreszcie ma co zaoferować. Czy faktycznie polscy kierowcy skuszą się na model Kodiaq ? Czy dotychczasowi wielcy gracze właśnie z trwogą czekają na ceny nowego SUV-a spod znaku Skody ? Jak zwykle czas pokaże my wkrótce przetestujemy konkretny model i podzielimy się naszymi spostrzeżeniami prezentując jednocześnie dokładne testy i dane techniczne modelu Skoda Kodiaq.

Tags: , , , , ,

Leave a Reply