Nowy Caddy prosto z Polski

Tego typu premiery już dawno w Polsce nie było. Volkswagen zaprezentował nowe Caddy otwierając tym samym nowy rozdział w produkcji samochodów w fabryce w Poznaniu. Polska stała się w ten sposób ważnym krajem dla niemieckiego producenta, który jest obecny na naszym rodzimym rynku od maja 1993 roku. Początkowo wraz z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo znanej z produkcji legendarnego już Tarpana tworzył spółkę joint venture występując jako Volkswagen AG.  Pod koniec 1996 roku już samodzielnie Volkswagen zaczął działać na rynku polskim. W roku 2014 wyprodukował 175.000 modeli Caddy i Transporterów. Warto też wspomnieć iż druga fabryka zlokalizowana we Wrześni ma produkować od 2016 roku model Crafter. Nowy Volkswagen to czwarta generacja tego modelu oraz kolejna produkowana w Poznaniu. W najnowszym swoim wydaniu Volkswagen Caddy otrzymał nowy design przedniej i tylnej części nadwozia, nową kierownicę i boczki oraz deskę rozdzielczą odmienną dla wersji osobowej i użytkowej oraz liczne inne elementy wprost z najnowszych generacji aut osobowych koncernu VW. Stylizacja karoserii wyraźnie nawiązuje do aktualnych modeli koncernu. Inżynierowie koncernu VW wyposażyli model w liczne systemy i udogodnienia przykładem mogą być kurtynowe airbagi, front assist z funkcją awaryjnego hamowania czy aktywny tempomat oraz inne elementy jak asystent parkowania, kamera cofania czy nawigacja z 5 lub 6,3-calowym wyświetlaczem. Model do salonów trafi w trzecim kwartale 2015 roku, będzie oferowany z dwoma rozstawami osi, w wersjach dostawczych (55% produkcji) i osobowych w czterech wersjach wyposażenia. Model otrzymał również nowoczesną gamę silników spełniających wymogi normy Euro 6. Wśród dostępnych jednostek napędowych charakteryzujących się różnymi parametrami mocy i momentu oraz posiadającymi różne dane techniczne znajdują się wersje popularne wersje silników  TDI oraz TSI wyposażone w w 5 i 6 biegowe skrzynie biegów oraz 6 i 7 biegowe skrzynie automatyczne DSG. Niedługo ofertę silników uzupełni 3-cylindrowy 1.0 TSI oraz 1.4 TGI na gaz – 110 KM. Model można w różny ciekawy sposób konfigurować, opcjonalnie ma też być dołączany napęd 4×4 -4Motion. Nowe Caddy można będzie wyposażyć w następujące warianty silników:

silniki 2.0 TDI będą legitymowały się mocą 75 KM, 102 KM, 122 KM (4Motion)  i 150 KM a benzynowe 1.2 TSI (84 KM), 1.0 TSI (102 KM) i 1.4 TSI (125KM)

Po pierwszym kontakcie z nowym Caddy szef dywizji użytkowych VW Eckhard Scholz pochwalił poznańską fabrykę i zwrócił uwagę, iż na podkreślenie zasługują bogate wyposażenie oraz wysoka jakość wykonania.  Poprzednia generacja znalazła w świecie 1,5 mln nabywców czy nowy Caddy z Polski też zdobędzie wielkie uznanie i pomnoży sprzedaż zobaczymy, a tymczasem gratulujemy i życzymy sukcesów Poznańskiej Fabryce. Ceny VW Caddy poznamy w kwietniu i wtedy też będzie można auto zamawiać.

Tags: , , , , , , , , , ,

Comments are closed.