Honda Civic z najnowszym oszczędnym dieslem 1.6 i-DTEC już w styczniu 2013

Honda Civic to bardzo popularny w Polsce japoński model, chętnie kupowany i ceniony za solidność i bezawaryjność. Niestety rodzimy fiskus dość mocno obciąża wszystkie samochody o pojemności powyżej 2 litrów pojemności skokowej, opłaty obciążone są bowiem  18,6 % akcyzą i w przypadku Hondy Civic z bardzo udanym silnikiem diesla o pojemności 2.2 l kompakt kosztowałby za dużo i trudno byłoby znaleźć mu nabywcę. Producent po podliczeniach opłat nie wprowadził go nawet do oferty na nasz rynek, a modele będące w sprzedaży są wynikiem indywidualnego importu. Od stycznia 2013 roku ma się jednak sytuacja diametralnie zmienić, gdyż Honda widząc lukę w ofercie swoich samochodów i za drogi silnik diesla 2.2 i-DTEC wprowadza do oferty nowy ciekawy silnik turbo diesla 1.6 i-DTEC. Ma on umożliwić wyrównaną walkę z liderami w klasie kompaktowej modelowi  Civic, oferując bardzo niskie zużycie paliwa wynoszące według producenta zaledwie 3,6 l ON na 100 km. Najnowszy silnik Hondy jest nie tylko bardzo oszczędny, imponuje również mocą wynoszącą 120 KM i wspaniałym wręcz momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm/2000 obr/min. Model Honda Civic 1.6 i-DTEC ma więc szansę zostać hitem sprzedaży za sprawą niskiego zużycia paliwa oraz nowinek technicznych dotyczących m.in. komfortu akustycznego. Wszystko za sprawą urządzenia zwanego Active Noise Canceller emitującego fale akustyczne o amplitudzie przeciwnej do wytwarzanej przez sam silnik wyciszając hałas wytwarzany przez jednostkę napędową, ot silnik diesla który nie brzmi jak typowy silnik diesla. Dodatkowo silnik 1.6 i-DTEC charakteryzuje znakomita kultura pracy i zdolność do szybkiego wkręcania się na wysokie obroty. Poniżej zestawiono dane techniczne Honda Civic 1.6 i-DTEC (120 KM) z najnowszym silnikiem diesla.

Czekamy więc na cenę jaką zaproponuje Honda i jeśli ta będzie odpowiednia, Honda Civic 1.6 iDTEC z najnowszym silnikiem diesla może stać się prawdziwym hitem polskiego rynku.

DANE TECHNICZNE MODELU HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC

Silnik diesla dane techniczne

 1.6 i-DTEC*  

Liczba cylindrów, zawory

4, 16

Pojemność [cm3]

1597

Maksymalna moc [KM/ przy obr./min]

120/4000

Maksymalny moment obr. [Nm przy obr./min]

300/2000

Maksymalna prędkość (km/h)

207

Przyspieszenie (sek.) 0-100 km/h

10,2

Średnie zużycie ON w (l/100 km)

3,6

Cena

Nieustalona

* najnowszy silnik diesla dla modelu Honda Civic 1.6 i-DTEC

Tags: , , , , , ,

Comments are closed.