Czy nowe koreańskie silniki zaprezentowane przez koncerny Hyundai i Kia będą trwałe ?

Koncern Hyundai i Kia zaprezentował nowe silniki, które w przyszłości mają trafić do małych samochodów koreańskich producentów. Mowa o silnikach benzynowych 1,0 l i 1,2 l wyposażonych w turbo oraz bezpośredni wtrysk. Mniejszy silnik dysponuje mocą 106 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 137 Nm, ma ponadto litr pojemności i trzy cylindry a za poprawę jego osiągów jak wspomniano wcześniej odpowiada turbosprężarka. Powiecie nic w tym nadzwyczajnego to tylko downsizing. Zapewne należałoby się z tym zgodzić gdyby nie fakt, iż turbosprężarka zintegrowana została z aluminiowym blokiem silnika co budzi pytania dotyczące trwałości rozwiązania i możliwości jej wymiany w czasie awarii, czy remontu. Co więcej kolektor dolotowy oraz pokrywę zaworów wykonano z tworzywa sztucznego, co wydatnie wpłynęło na obniżenie masy  jednostki napędowej, ale pogłębiło jednocześnie pytania o jej trwałość.
O tym Hyundai nic nie mówi, czas więc pokaże czy rzeczywiście rozwiązania są przetestowane dobrze zaprojektowane i trwałe a obawy i spekulacje dotyczące trwałości były przedwczesne i nieuzasadnione.

Tags: , , ,

Comments are closed.